We can't pretend - 2

Allies perspektiv
 

Jag vaknade av att klockan ringde högt precis vid mitt öra. 
- Naaah, turn it of, sa Melissa trött som sovit över hos mig. 
Jag kollade på klockan, den var 08.30 och skolan började 09.00. Vi hade försovit oss. I vanliga fall hade jag hetsat upp ur sängen och skynda mig så mycket jag kunde, men eftersom första lektionen är matte och både jag och Melissa ligger långt före i det så kände jag att vi kunde hoppa över första lektionen och komma till engelskan börjar. Jag ställde klockan på 09.30 eftersom engelska börjar 10.30. Jag la mig ner på min kudde som kändes så mycket mjukare och skönare än vanligt, och nästan precis när mitt ansikte nuddade kudden somnade jag om. 
 
Jag vaknade av klockan för andra gången, jag var trött ändå men visste att jag var tvungen att kliva upp. Jag väntade med att väcka Melissa som inte vaknade av väckarklockan, för då får jag toan för mig själv. 
Min mobil vibrerade till. 
 
From: Ethan
''Where are you? Are you guys ''sick'' and going to watch movies all day instead of coming to scool? Without telling me? :( That's rude.. Yea so basically, I might see you later in school? Hugs.'' 
 
Jag skrattade för mig själv åt hans sms innan jag svarade.
 
To: Ethan
''Hah no we're not ''sick''. We just skipped the math because we're so good at it already ;).. We'll be back for the english. Hugs. x'' 

När jag lagt ifrån mig telefonen så gick jag och öppnade dörrarna till min garderob och plockade fram ett par svarta korta jeansshorts och en långärmadtröja med vitt på armarna och svart på resten, det var en axeltröja så vänstra axeln var blottad. Jag drog även upp ärmarna på tröjan så det blev lite pösigt. Vädret i Kalifornien började äntligen komma igång och det var väldigt varmt ute. Jag tog på mig kläderna och gick in i badrummet. 
Jag satte i plattången och sminkade mig medans den blev varm. Jag sminkar mig aldrig avancerat, jag böjer ögonfransarna, har på mascara, puder och rouge. Ibland anväder jag eyeliner och ögonskugga om jag ska på fest, men i skolan gör jag aldrig det. Sedan borstade jag igenom mitt bruna hår och drog några drag med plattången. Jag gjorde några grimarser framför spegeln innan jag gick och väckte Melissa. 
 
Melissas mamma kom och hämtade oss vid min lägenhet för att köra oss till skolan. 
- Can you walk from here girls? sa Melissas mamma när hon stannade bilen ca 50 meter från skolan.
- Of course, thank you so much for the ride, sa jag och hoppade ut ur bilen. 
Melissa kramade sin mamma och sedan körde hon iväg. Vi började gå sakta mot skolan. 
När vi kom fram så stod Ethan och väntade vid dörrarna. 
- You girls are real badasses, I never thought you would skip school! sa han och log mot oss när vi kom. 
- Haha you're such an idiot, sa jag och slog han i armen på skoj. 
Vi började gå mot klassrummet eftersom engelskan snart började. Ethan var av någon anledning väldigt glad idag, han brukar alltid vara det i och för sig, men han var extra glad idag. 
- Ethan, can I just ask you why you are so extremly happy today? sa jag och log. 
- Well, if you sit next to me on the english I'll tell you, sa han och blinkade med ena ögat innan han försvann in i klassrummet. Jag gick efter honom och satt mig bredvid honom. 
- Well, tell me. Now, sa jag bestämt. 
- You know this girl? sa han och visade en bild på en tjej på sin telefon.
Hon hade blont långt hår och mörka ögon, jag kände igen henne. 
- Yeah I think I've seen her, why? sa jag nyfiket. 
- I've been interesed in her for a while.. So, I asked her out this morning in school, and she said yes!! sa han glatt.
- Wait what, asked her out? Like on a date? sa jag förvånat. 
Vårat samtal avbröts snabbt av att Mr Tomlinson kom in och bad oss vara tysta och börja jobba. 
- Give me more details later, viskade jag till Ethan som nickade. 
Jag slog upp sidan 55 i boken och fortsatte där jag avslutade igår. 
 
Som vanligt skyndade alla sig ut. Jag gav Melissa en blick som bad henne vänta på mig, hon verkade fatta eftersom hon kom fram till min bänk och väntade där. Vi var ensamma kvar i klassrummet, bara Mr Tomlinson var där. Melissa tog några av mina böcker så att det skulle gå fortare för mig. 
Vi började gå ut mot korridoren. 
- Girls, can I talk to you for a second? sa Mr Tomlinson. 
Vi vände om och ställde oss framför honom. 
- Your teacher in math was sick today, so I took her classes for the day, and you weren't here on the math.. Where were you? And don't lie, cause I can see when people lie very easy, sa han och kollade på oss med djup blick. 
Vi kollade på varandra oroligt.
- We, like, sort of.. började Melissa. 
Jag blev irriterad över att hon inte bara sa som det va så jag tog ifrån henne ordet. 
- We were so tired this morning so we skipped the math because none of us have a problem with math so one class can't make that much difference. That's the whole truth, sa jag och pustade sedan ut. 
- Well. I believe you, but skipping school isn't the right thing to do even though you are good in math.. sa han och kollade snett på oss. 
- Yeah we know, and we are sorry. It won't happen again, sa jag.
- Yeah. I hope so, sa han aningen strängt men ändå med en snäll ton i rösten. 
 
Vi hade två lektioner kvar för dagen och det var fredag, så alla var jätte trötta, jag också. Men Melissas pojkvän skulle ha fest ikväll. Han är tre år äldre än henne, han är 20, och han fixade så att alla vi får komma på den festen. Jag var jättetaggad på den festen.
- What are you going to wear tonight? frågade Melissa mig så jag vaknade ur mina tankar. 
- Ehm.. I really don't know, I'll find something! sa jag och log mot henne. 
- I don't have anything at all, so I wondered if I could borrow something from you? You have soooo nice clothes, pleeeaaseeeee, bad hon. 
- Yeah sure! If you find something! 
Min telefon vibrerade till i min ficka, jag fiskade smidigt upp den. 
 
From: Harry Styles 
''Hey. Can you ask Melissa if she can call me when she get home from school? She doesn't answer any of my texts or calls. Maybe her phone is dead? And also tell her that I love her! - Harry x'' 
 
To: Harry Styles
''Yeah of course! Yes her phone is dead :/ But don't worry I'll tell her! And btw thank you for the invite to your party!! Seeeee you tonight then! - A x''
 
- Melissa, your boyfriend wants you to call him when you get home from school! He texted me, I told him that you can't answer. He also said that he want you to know that he loves you! 
- Naw, he's so sweet. Can't wait to see him tonight! sa hon glatt. 
 
 
 
Så som ni kanske förstår så kommer nästa kapitel handla om festen och det kommer hända en massa där. Kommer förmodligen ett nytt imorgon eller kanske tom ikväll. Keep ur eyes open ;) Nämen ja haha. 
 
Kan vi köra 5+ för ett till kapitel? :D

Kommentarer
Anonym säger:

fett braaaa juu

2013-10-11 | 19:46:08
Kajsamy säger:

Mmmmmmmeeeeeeeeer!!!!!!!!!!

2013-10-11 | 20:30:53
Melinda Jonsson säger:

super bra :) men såg att du skrivit ms ist för mr 2 gånger haha ;) men annars så var det okej ^^

2013-10-11 | 22:24:53
Bloggadress: http://blommorochdoskallar.blogg.se/
Hanna säger:

As bra!! Mer mer mer mer mer mer nu!!!!!

2013-10-12 | 19:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback